(listopad - grudzień 2023)
Uchodźczynie i uchodźcy z Ukrainy, którzy przyjechali do Polski po 24 lutego 2022 roku oraz uchodźczynie i uchodźcy, którzy uciekli przed reżimem Łukaszenki i chcieliby założyć tu własną firmę, mogą skorzystać z drugiej edycji programu wsparcia przygotowanego przez Bielański Integrator Przedsiębiorczych m.st. Warszawy oraz Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Podczas warsztatów i sesji mentoringowych jego uczestniczki i uczestnicy dopracują swój pomysł na działalność, przyjrzą się różnym modelom biznesowym, by wybrać najbardziej optymalny dla siebie, poznają rodzaje działalności i związane z nimi zagadnienia podatkowe oraz otrzymają wsparcie w zakresie strategii marketingowo-sprzedażowej i budowania relacji z klientami. Program jest realizowany dzięki wsparciu firmy Microsoft.
Program wsparcia obejmuje 4 stacjonarne spotkania warsztatowe (każde po 3 godziny) oraz minimum 3 godzin indywidualnych sesji mentoringowych online, podczas których każda uczestniczka / każdy uczestnik razem z ekspertem dopracuje swoją koncepcję na biznes.
Warsztaty będą odbywać się w wyznaczone wtorki w godzinach 16:30-19:30 w Bielańskim Integratorze Przedsiębiorczych, mentoring będzie odbywać się głównie online na platformie Teams.
Wszystkie spotkania będą prowadzone w języku polskim, ukraińskim i rosyjskim. Ważne, by uczestniczki i uczestnicy poznawali polskie słownictwo biznesowe związane z prowadzeniem firmy. W trakcie warsztatów zapewniona będzie opieka animatora STEAM dla dzieci uczestniczek i uczestników.
Osoby zainteresowane udziałem w programie mogą się zgłosić, wypełniając
FORMULARZ REKRUTACYJNY
Z autorkami i autorami najciekawszych i mających największe szanse powodzenia pomysłów na biznes zostanie przeprowadzona krótka rozmowa kwalifikacyjna (telefonicznie). Wyniki rekrutacji zostaną opublikowane do 10 listopada 2023.
Program bazuje na doświadczeniu Bielańskiego Integratora Przedsiębiorczych, Urzędu Dzielnicy Bielany pozyskanych w ramach projektu miejskiego Kryzysowy Cowork, w ramach którego udzielane są konsultacje od marca 2022 w sprawie zakładanie firmy osobom z Ukrainy zgłaszających się do Urzędu m.st. Warszawy lub Domu Ukraińskiego oraz doświadczenia ekspertów w inkubowaniu i akcelerowaniu startupów ekspertów.
EKSPERCI/MENTORZY
Agata Bona – MBA, IT w biznesie (PJWATK), International Certified Future Strategist. Mentorka, trenerka startupów technologicznych oraz eksperta w programach: akceleracji MIT Enterprise Forum CEE, European Space Agency BIC Poland Bootcamp, wykładowca kursu MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, EU-EXCEL European Virtual Accelerator Startup Ecosystem, Mazovia Inkubator Technologiczny . Od 4lat współtworzy systemy wspierania przedsiębiorczości lokalnej oraz edukacji przedsiębiorczej dla samorządów, w tym m.st. Warszawy. Przedsiębiorczyni: FutureLab CEO. Od 15 lat doradczyni, moderatorka, facyliatorka strategiczna firm w obszarze innowacyjnych modeli biznesowych, strategii rozwoju biznesu oraz strategii komunikacji i budowania marki oraz określania przyszłych pól gry poprzez prototypowanie scenariuszy przyszłości i ich implikacji dla możliwości biznesowych, opcji strategicznych oraz pożądanych innowacyjnych modeli biznesowych organizacji. Ex-marketingowiec big pharmy.
Ivan Gerasymenko – magister cybernetyki, ma tytuł doktora w obszarze administracji publicznej, MBA. Doświadczenie w dużych firmach górniczych i inżynieryjnych na stanowiskach od inżyniera po dyrektora ds. rozwoju i inwestycji. Dyrektor regionalnej agencji inwestycyjnej. Product Owner w firmach IT. Pracował w Google w programie Google Partners. Współzałożyciel i CEO agencji reklamowej – wszystkie rodzaje reklamy online (Google, Facebook, Instagram, sieci natywne, programmatic), badania marketingowe.
Vitalina Komirna – doktor nauk ekonomicznych, profesor, dziekan wydziału Nauk Społeczno-medycznych w Warszawie, EUST. Autor książek z zakresu ekonomii, zarządzania i marketingu. Ponad 20 lat doświadczenia w dziedzinie edukacji, tysiące absolwentów. Metodolog i twórca projektów edukacyjnych oraz programów nauczania zarządzania organizacjami i cybernetyki ekonomicznej, zdrowia publicznego na uniwersytetach na Ukrainie i w Polsce.
Tomasz Niwiski – doradca podatkowy posiadający wieloletnie doświadczenie w podatkach i księgowości. Obecnie prowadzący działalność doradczo-księgową pod firmą T-TAX Tomasz Niwiński (www.zaksieguje.pl). Uczestnik szkoleń w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce oraz w Polskiej Akademii Rachunkowości. Posiada doświadczenie m.in. w doradztwie dla podmiotów krajowych i zagranicznych, przeprowadzaniu badań typu due dilligence oraz przeglądów podatkowych. Wspierał swoich klientów podczas kontroli podatkowych i skarbowych, przygotowywał pisma procesowe, opiniował umowy oraz przygotowywał dokumentacje cen transferowych. Autor artykułów prasowych, m.in. w Dzienniku Gazecie Prawnej.
Małgorzata Oprzalak – absolwentka administracji na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Wieloletni urzędnik i praktyk Wydziału Działalności Gospodarczej i Zezwoleń m. st. Warszawy. Obecnie kierownik zespołu zajmującego się rejestracją firm, doradztwem w zakresie podejmowania działalności gospodarczej oraz konsultantka Bielańskiego Integratora Przedsiębiorczych. Na stałe współpracuje z organizacjami oraz bankami w zakresie pokonywania barier administracyjnych w procesie rejestracji firm.
Swjatoslawa Nykorowycz-Mendel – absolwentka stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Ukrainka, od 15 lat cudzoziemka mieszkająca w Polsce, ekspertka ds. włączania migrantów na polski rynek pracy. Swoją karierę w działalności na rzecz osób migranckich zaczynała jako stażystka w Radzie Europy w Strasburgu. Przez całe dorosłe życie wspiera cudzoziemców w Polsce, w szczególności pomagając im w otrzymaniu dokumentów legalizacyjnych i znalezieniu pracy. Jako liderka programu „Praca” w Ukraińskim Domu, była odpowiedzialna za koordynację działań programów mentoringowych oraz integracyjnych, w szczególności koordynację projektów i inicjatyw związanych ze wsparciem migrantów na rynku pracy oraz promocją przedsiębiorczości. Współzałożycielka Fundacji Empowerment Ukraińskiego Centrum Rozwoju i Współpracy, w ramach którego kompleksowo wspieramy migrantów w zakresie zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej. Budujemy siec między organizacjami pozarządowymi, biznesem i migrantami.
PROGRAM:
WARSZTAT 1 (wtorek) 21.11.2023 godz. 16.30-19.30
16:30 – 17:00 Otwarcie programu: spotkanie inspiracyjne
● opowieść osoby, która założyła biznes w PL i odniosła sukces.
● Uczestniczki i uczestnicy poznają też pracowników Integratora – co robią i w czym mogą im pomóc.
17:00 – 18:00 Prezentacja obecnego modelu biznesowego i punktu A
18:00 – 19:30 Warsztaty: Model biznesowy firmy (wg Osterwaldera) + AI
● poznasz czym jest model biznesowy, dlaczego należy go przygotować zanim zarejestrujesz firmę. Główne elementy modelu biznesowego: kim są Twoi klienci, czy masz dopasowane do nich usługi, jakie są twoje strumienie przychodów, jak się komunikujesz, jak sprzedajesz, jakie masz zasoby. Już w trakcie warsztatów pracujesz nad modelem biznesowym własnego pomysłu na biznes, a następnie dopracowujesz go w trakcie w trakcie godzin monitoringowych z ekspertem.
● Prowadząca: Agata Bona i Ivan Gerasymenko
● Wynik warsztatu: wstępny prototyp modelu biznesowego do dopracowania w trakcie mentoringu
MENTORING 1 dotyczący modeli biznesowych online z ekspertem 22.11.2023 – 27.11.2023
● Dostępna 1h dla każdego uczestnika w ciągu 1 tygodnia po warsztacie.
● Na stronie internetowej projektu wybierzesz pasujący Ci termin.
● Wynik mentoringu: Po mentoringu będziesz mógł/a na jednej stronie model biznesowego swojej firmy – podsumowanie najważniejszych założeń twojego biznesu.
WARSZTAT 2 (wtorek) 28.11.2023 godz. 16.30-19.30
17:30 – 19:30 Warsztat: Jak założyć biznes krok po kroku – warsztaty: Rodzaje firm i podatki w Polsce.
● Dowiesz się, z jakimi podatkami będziesz miał/a do czynienia Polsce, jak liczyć podatki i kiedy należy je płacić. Poznasz główne rodzaje firm, które możesz założyć w Polsce (np. jednoosobowa działalność gospodarcza vs spółka z o.o.) i jakie są różnice między nimi,
● Dowiesz się, jakie inne obciążenia należy wziąć pod uwagę planując działalność gospodarczą (ZUS)
● Prowadzący: Tomasz Niwiski i Ivan Gerasymenko
● Wynik warsztatu: w trakcie warsztatu wstępnie wybierzesz rodzaj opodatkowania podatków i formę działalności
MENTORING 2 dotyczący modeli biznesowych online z ekspertem 29.11.2023 – 4.12.2023
● Dostępna 1h dla każdego uczestnika w ciągu 1 tygodnia po warsztacie.
● Na stronie internetowej projektu wybierzesz pasujący Ci termin.
● Wynik mentoringu: zrobisz podstawowe wyliczenia dotyczące przychodów i kosztów z doradcą podatkowych dla swojego i upewnisz się która z form opodatkowania jest najlepsza dla Ciebie
WARSZTAT 3 (wtorek) 5.12.2023 godz. 16.30-19.30
16:30 – 19:30 Warsztat 3: Marketing: Jak pozyskać klienta i jak zwiększać sprzedaż. Jak korzystać z GPT
● Dowiesz się w pigułce o kluczowych elementach marketingu i sprzedaży potrzebnych do rozpoczęcia swojego biznesu:
○ Jak zdefiniować cel marketingowy i sprzedażowy dla firmy?
○ Jak określić grupę docelową i zrozumieć ich potrzeby i preferencje?
○ Jakie są najskuteczniejsze narzędzia marketingowe i sprzedażowe dostępne na rynku?
○ Jakie są trendy i innowacje w dziedzinie marketingu i sprzedaży?
○ Jak opracować unikalną wartość oferty i skutecznie ją komunikować?
○ Jak skutecznie pozyskiwać klientów online?
● Prowadzący: Vitalina Komirna ● Wyniki warsztatu: dopracujesz z mentorem wersję swojego planu marketingowo-sprzedażowego
MENTORING 3 dotyczący marketingu i sprzedaży online z ekspertem 6.12.2023 – 11.12.2023
● Dostępna 1h dla każdego uczestnika w ciągu 1 tygodnia po warsztacie.
● Na stronie internetowej projektu wybierzesz pasujący Ci termin.
● Wynik mentoringu: wypracujesz pierwszą wersję swojego planu marketingowo-sprzedażowego
WARSZTAT 4 (wtorek) 12.12.2023 godz. 16.30 - 19.30
16:30 – 19:30 Finalne prezentacje, sesja pytań i odpowiedzi.
To będzie moment, kiedy uczestniczki / uczestnicy będą mogli zaprezentować swoje pomysły na biznes mentorom oraz ekspertom, z którymi pracowali i uzyskać od nich feedback. Wybrane zostaną pomysły do dalszego procesu pozyskiwania inwestora. Uczestniczki/uczestnicy otrzymają dyplomy. Sesja integracyjna.
Więcej o Bielańskim Integratorze Przedsiębiorczych: https://integratornabielanach.pl
Więcej o Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego: https://frsi.org.pl