Brak funduszy wydaje się być największym problemem szefów organizacji i instytucji kultury i nauki, działaczy i innowatorów społecznych. Tymczasem konieczność pozyskiwania funduszy – proces długotrwały, wymagający cierpliwości i sumienności, a niekiedy bolesny – jest tak naprawdę wielką szansą w rozwoju organizacji. Wymusza zmiany w zarządzaniu, dbałość o wizerunek, transparentną zarządczość i skuteczność działania oraz komunikacji. W perspektywie długofalowej prowadzi do zbudowania czegoś znacznie większego niż tylko stabilnego systemu finansowania – środowiska wsparcia, które stanowi tarczę ochronną, grono doradców, gorliwych ambasadorów i promotorów, które gwarantuje tzw. efekt kuli śnieżnej w wielu naszych działaniach. Podczas webinarium postaramy się spojrzeć na fundraising właśnie od strony kapitału ludzkiego. Dowiemy się również, jak praktycznie przygotować organizację do fundraisingu, jakie są główne narzędzia – w tym ogólnodostępne narzędzia cyfrowe – i etapy pracy oraz jak prowadzić relację z darczyńcami i sponsorami. Fundraising to temat rzeka, a właściwie dorzecze z wieloma wyspecjalizowanymi obszarami.
Przed webinarium polecamy lekturę dwóch materiałów:
- Raport z Kampanii Założycielskiej Muzeum Historii Żydów Polskich (rozdział dotyczący fundraisingu): https://szih.org.pl/wp-content/uploads/2018/10/SZIH-Raport-2014-PODGLAD-BLOK-10.02.2015_FINAL.pdf
- Artykuł Mirelli Panek-Owsiańskiej “10 stron internetowych polskich organizacji, z których warto uczyć się, jak angażować” https://publicystyka.ngo.pl/10-stron-internetowych-polskich-organizacji-z-ktorych-warto-uczyc-sie-jak-angazowac
Dla kogo?
- - działaczy organizacji pozarządowych
- - pracowników instytucji kultury i sztuki, instytucji naukowych
- - innowatorów społecznych i startupów pozytywnego wpływu
- - Jak przygotować organizację do pozyskiwania funduszy (od misji i wizji po planowanie i zarządzanie danymi, budowa bazy darczyńców);
- - Kim jest darczyńca i co go motywuje - prosta metoda na priorytetyzację potencjalnych darczyńców przy pomocy Excela
- - Jak znaleźć darczyńców i sponsorów (wykorzystując do tego np. LinkedIn);
- - Etapy pozyskiwania funduszy;
- - Skuteczna komunikacja i raportowanie (www, media społecznościowe, prezentacje PPT, testimoniale, newslettery, opis wpływu/zmiany oraz sposoby dzielenia się nimi, CRM);
- - Dziękowanie, honorowanie i świadczenia sponsorskie (w tym www i media społecznościowe);
- - Główne elementy strategii pozyskiwania funduszy
- - Podstawowe źródła funduszy i tryby ich pozyskiwania;
Prowadząca: