WEBINARIUM WEBINARIUM WEBINARIUM WEBINARIUM WEBINARIUM WEBINARIUM WEBINARIUM WEBINARIUM WEBINARIUM WEBINARIUM WEBINARIUM
WEBINARIUM WEBINARIUM WEBINARIUM WEBINARIUM
Więcej niż fundraising. Nowe technologie i praktyczne porady dla tych, co chcą zmieniać świat, ale nie mają za co


Brak funduszy wydaje się być największym problemem szefów organizacji i instytucji kultury i nauki, działaczy i innowatorów społecznych. Tymczasem konieczność pozyskiwania funduszy – proces długotrwały, wymagający cierpliwości i sumienności,  a niekiedy bolesny – jest tak naprawdę wielką szansą w rozwoju organizacji. Wymusza zmiany w zarządzaniu, dbałość o wizerunek, transparentną zarządczość i skuteczność działania oraz komunikacji. W perspektywie długofalowej prowadzi do zbudowania czegoś znacznie większego niż tylko stabilnego systemu finansowania – środowiska wsparcia, które stanowi tarczę ochronną, grono doradców, gorliwych ambasadorów i promotorów, które gwarantuje tzw. efekt kuli śnieżnej w wielu naszych działaniach. Podczas webinarium postaramy się spojrzeć na fundraising właśnie od strony kapitału ludzkiego. Dowiemy się również, jak praktycznie przygotować organizację do fundraisingu, jakie są główne narzędzia – w tym ogólnodostępne narzędzia cyfrowe – i etapy pracy oraz jak prowadzić relację z darczyńcami i sponsorami. Fundraising to temat rzeka, a właściwie dorzecze z wieloma wyspecjalizowanymi obszarami. 

Przed webinarium polecamy lekturę dwóch materiałów:


Dla kogo?

  • - działaczy organizacji pozarządowych
  • - pracowników instytucji kultury i sztuki, instytucji naukowych
  • - innowatorów społecznych i startupów pozytywnego wpływu

O czym będziemy rozmawiać?
  • - Jak przygotować organizację do pozyskiwania funduszy (od misji i wizji po planowanie i zarządzanie danymi, budowa bazy darczyńców);
  • - Kim jest darczyńca i co go motywuje - prosta metoda na priorytetyzację potencjalnych darczyńców przy pomocy Excela 
  • - Jak znaleźć darczyńców i sponsorów (wykorzystując do tego np. LinkedIn);
  • - Etapy pozyskiwania funduszy;
  • - Skuteczna komunikacja i raportowanie (www, media społecznościowe, prezentacje PPT, testimoniale, newslettery, opis wpływu/zmiany oraz sposoby dzielenia się nimi, CRM);
  • - Dziękowanie, honorowanie i świadczenia sponsorskie (w tym www i media społecznościowe);
  • - Główne elementy strategii pozyskiwania funduszy
  • - Podstawowe źródła funduszy i tryby ich pozyskiwania;


Prowadząca:

Marta Wróbel - doradca ds. pozyskiwania funduszy i filantropii.  Ponad 20 lat doświadczenia w sektorze organizacji pozarządowych. Przez 11 lat odpowiadała za fundraising na rzecz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN – największej w Polsce instytucji kultury utworzonej na mocy partnerstwa publiczno-prywatnego. Specjalizuje się w filantropii indywidualnej, mecenacie korporacyjnym, tworzeniu strategii fundraisingowych. Doradza darczyńcom, organizacjom non-for-profit, instytucjom kultury i nauki, trenuje fundraiserów. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Nauk Społecznych przy IFiS Polskiej Akademii Nauk. Stypendystka Departamentu Stanu USA. Więcej: www.martawrobel.pl oraz na profilu LinkedIn.